Keď však cítite, že si váš kútik nutne žiada zmenu, inšpirujte sa našimi tipmi, ako na to. Možno svieži vietor je presne to pravé, čo potrebujete na dokončenie tejto dlho odkladanej úlohy!
1. Dostatočne veľká pracovná doska
Doprajte svojim rukám i mysli rozlet a nehrbte sa pri malom stolčeku, ak vás k tomu okolnosti nenútia. Pri stole, za ktorým pohodlne sedíte, sa vám bude pracovať oveľa lepšie.
2. Hlavní pomocníci vždy na dosah ruky
Nezdržujte sa hrabaním v zásuvke a veci, ktoré pri práci používate dennodenne, majte pripravené stále poruke. Môžu to byť písacie potreby, vždy pohotová zásuvka s nabíjačkou na počítač a telefón, okuliare alebo napríklad disk na dôležité prezentácie a zálohovanie.
3. Aby ste sa nehrbili
Vyhnite sa boľavej šiji a nastavte si monitor tak, aby ste na neho vždy dobre videli s napriamenou chrbticou. Nezabudnite ani na zápästie, inak sa časom môže bolestivo ozvať. Predlaktie by malo byť v jednej rovine s rukou.
4. Pár kúskov pre potechu oka
Dodajte vášmu stolu osobitý nádych, ktorý vystihuje vaše ja. Niekoľko pekných detailov dokáže urobiť divy. Kúpte si nový hrnček na kávu, štýlový notes alebo napríklad krásne pero, po ktorom už roky pokukujete. Zapisovanie poznámok bude potom radosťou.
5. Nezahlcujte stôl
Dekorácie, ktoré vám spríjemnia čas strávený pri stole, sú fajn. Dajte však pozor, aby ste zo stola nevytvorili malú skládku. Rušilo by vás to pri sústredení a vašu pozornosť odvádzalok iným myšlienkam.
6. Aspoň kúsok zelene
Je vedecky dokázané, že pohľad na zelené rastliny zvyšuje produktivitu až o 15%. Nemusíte však z miestnosti hneď urobiť botanickú záhradu. Stačí jedna pekná kvetina. Keď sa vám páči japonský štýl, skúste bonsai.
7. Vytvorte si pamäťový systém
Že ste zrazu dostali skvelý nápad? Uistite sa, že ho máte kam zaznamenať. Rovnako ako dôležité schôdzky a úlohy, ktorá vás čakajú. Niekomu v tom pomáha nástenka, niekto nedá dopustiť na lepiace papieriky, iný si píše zoznam. Tak či tak, odstraňovať zapísané dokončené úlohy je skvelý pocit. Skúste to!
8. Zarovnajte dokumenty do laty
Už žiadna panika, že ste stratili dôležitú faktúru alebo doklad o zaplatení. Udržujte všetky papiere pohromade a zoraďte ich jasne a prehľadne. Ušetríte si čas aj nervy. Na to sú vhodné škatule, šanóny i priehradky v šuplíkoch. Raďte ich podľa účelu, dátumu alebo napríklad abecedne − čo vám bude najviac vyhovovať.