Práve čítate

Ako cvičiť v zime aj keď sa nám nechce

2174  
Zdieľať: 

Ako cvičiť v zime aj keď sa nám nechce

Zima síce v posledných rokoch prichádza stále neskôr a neskôr, nič sa však nemení na tom, že spolu s ňou máme tendenciu spomaľovať životný rytmus, chúlime sa do perín a najradšej sa venujeme sladkému ničnerobeniu. Na udržanie kondície to nie je práve dobrá voľba. Možno sa ani vám do športovania teraz veľmi nechce, čo keď vám však povieme, že môžete športovať, bez toho, aby to bol váš prvotný cieľ?

20. 1. 2016 3 min. čítania Veronika Wisiorková
Ako cvičiť v zime aj keď sa nám nechce

 

fp1f5Fw4lF58O20A0Re_cXch0vzvLbyhAx-bapRq97I

Deň na zjazdovke natiahne svaly na nohách

Zima je neodmysliteľne spätá s lyžovaním. Či ste fanúšikom dvoch dlhších alebo jednej kratšej dosky, váš prvotný impulz vyjsť si na hory určite nesúvisí s myšlienkou viac sa hýbať. Naopak – ide vám o zábavu, ktorou by šport mal aj byť. A v taký zábavný deň na zjazdovke si poriadne natiahnete svaly, predovšetkým v spodnej časti tela. Ak ste žena  a vážite 65 kíl, za hodinku lyžovania môžete spáliť zhruba 300 kcal, čo sa môže rovnať porcii raňajok.

Alpinning pri sánkovaní

Pamätáte si, ako ste v mladšom veku celé popoludnie strávili sánkovaním? Koľko ste sa pritom nasmiali? Vezmite deti na popoludňajšiu sánkovačku a absolvujte všetky zjazdy spolu s nimi. Verím, že nebudete vnímať, koľkokrát ste vybehli kopec, aby ste sa mohli znova zviezť. A teraz si spomeňte, aké vyzdvihované sú lekcie alpinningu, ktoré sú založené na chôdzi do kopca… Áno, dobre si spomínate, je to jeden z najlepších spôsobov, ako posilniť stehenné a sedacie svaly. Až na jeden malý rozdiel: pri sánkovaní si navyše užijete čerstvý vzduch a prítomnosť vašich malých ratolestí.

P8gHxZ8ElHinymeLNx7SAeCVCPCdN1eubTR6mRBvWHQ

Chôdzou po kopci skvele posilníte zadok

Že nepatríte k vášnivým lyžiarom? Nevadí −  na hory sa môžete vybrať aj tak, napríklad na poriadnu túru. Taký pohľad z vrchu hory na zasnežené údolie by ste si mali v zime dopriať. Prechádzka s priateľmi alebo s rodinou môže byť zároveň vynikajúcou príležitosťou pre spoločne strávený čas a vy ani nebudete vnímať, ako chôdzou do kopca posilňujete zadok, nohy a kardiovaskulárny systém. Okrem toho množstvo vydanej energie  sa zaiste vyrovná kúsku torty a káve, ktorú si na vrchole určite doprajete.

Korčuľovaním rozcvičítecelé telo

Ďalšou skvelou príležitosťou, ako rozhýbať zimou stuhnuté telo, je korčuľovanie na ľade. Hodinkou korčuľovania spálite energiu z nedeľného obeda! Bez obáv si tak môžete dopriať tradičný obed spolu s rodinou, veď kto by nemal rád svišťanie na zamrznutej ploche? Či už na zimnom štadióne alebo na pevne zamrznutej priehrade − záleží len na vás, či na korčuliach zvolíte romantickú prechádzku vo dvojici alebo si s partiou kamarátov zahráte hokej. Oziabať vás rozhodne nebude.

jidlo

Len pri tom všetkom nezabudnite na stravu

Pamätajte, že súčasťou každého športu je aj odpočinok, napríklad pri šálke horúceho čaju alebo kvalitnej kávy. Myslite na to, že šport ide ruka v ruke so stravou, preto nepodľahnite všadeprítomnej medovine či párkom v rožku, radšej majte vždy poruke vhodné jedlo, napríklad v podobe sušeného mäsa, proteínovej tyčinky alebo celozrnnej bagety s kvalitnou šunkou.

V každom prípade sa nezabudnite dobre baviť, pretože o dobre strávený čas ide asi najviac. ☺

Čítajte tiež

Chia desiata do skla
Chia desiata do skla2826
Kedy deti prvýkrát postaviť na lyže?
Kedy deti prvýkrát postaviť na lyže?2196
Superzdravý ranný nápoj
Superzdravý ranný nápoj1596
ďalšie články