Práve čítate

8 tipov, ako začať cvičiť a neprestať

2523  
Zdieľať: 

8 tipov, ako začať cvičiť a neprestať

S novým rokom sú neodmysliteľne späté aj rôzne predsavzatia. Niekto si chce zlepšiť  pracovné výsledky, byť poriadkumilovnejší, starostlivejší... Najčastejšie však počuť vetu: „Chcem schudnúť.“

31. 7. 2015 4 min. čítania Veronika Wisiorková
8 tipov, ako začať cvičiť a neprestať

Nie som zástanca novoročných predsavzatí, mám totiž overené, že odkladať začiatok na nový rok, na pondelok či na ďalší mesiac nie je kľúčom k úspechu. Dôležité je totiž chcieť. Avšak predpokladajme, že chcete začať rok 2015 s čistým štítom a v najlepšej forme. Čo teda pomôže k tomu, aby z predsavzatí nezostala len prázdna veta v diári?

1. Stanovte si reálny cieľ

Najdôležitejšie je rozmyslieť si, čo vlastne chcete. Krásne telo? Štíhle nohy? Ploché bruško? To všetko môžete mať, len si uvedomte, že to nebude hneď druhý januárový týždeň. Ak viete, že chcete zhodiť napríklad 10 kg, stanovte si, že to dosiahnete o 4 mesiace, pokojne a príjemne, aby ste sa s nimi  rozlúčili nadobro.

2. Kúpte si permanentku

Kúpa permanentky do fitka je prvý krok k tomu, že to myslíte vážne. Nebýva to pár korún, aby zostali nevyužité (ak si aspoň trochu  vážite peniaze). Keď nič iné, aspoň vidina prepadnutých úspor by vás do víru pohybu mala vtiahnuť.

3. Zožeňte si parťáka

Nie nadarmo sa hovorí, že vo dvojici sa to ťahá lepšie. Keď budete mať vedľa seba ďalšiu dušičku, ktorá rovnako zúfalo túži po krásnom tele ako vy, budete sa podporovať navzájom. Zrušiť potom dohovorenú lekciu, keď viete, že by v tom parťák zostal sám, nebude pre vás ľahké. Preto je ideálne o svojom úmysle povedať aj ďalším kamarátkam. Nielenže v prípade núdze môže za vašu „parťáčku“ zaskočiť iná, ale čím viac ľudí bude o vašom predsavzatí vedieť, tým viac to nebudete chcieť vzdať.

4. Zaraďte pohyb do denného programu

Stanovte si napríklad tri dni v týždni, ktoré vždy po práci venujete sebe a pohybu. Keď sa to pre vás stane zvykom, podobne ako si každé ráno vyčistiť zuby, nebudete premýšľať, či ísť cvičiť, či sa vám chce alebo nie, ale jednoducho pôjdete. A okrem toho sa naučíte hovoriť „nie, v ten deň musím ísť cvičiť“. Spočiatku vás možno bude okolie odhovárať, že si to predsa môžete presunúť na iný deň. Stačí to však  takým rečiam len párkrát podľahnúť a frekvencia vášho pohybu sa obmedzí na minimum. Verte mi, viem o tom svoje.

5. Obráťte sa na odborníka

Keď už máte jasno, že pre krásne telo chcete urobiť maximum, ale nemáte dostatok informácií, neváhajte sa obrátiť na odborníka. Dôvod je prozaický: ak sa nedostiavia výsledky a nepocítite na sebe žiadnu zmenu, pravdepodobne vás to čoskoro odradí. Navyše z tréningu by ste mali mať radosť. Nie je nič horšie ako bezcieľne blúdiť od stroja k stroju a netušiť, na čo je. Tréner vám nielenže pomôže vytvoriť plán, s ktorým cieľ dosiahnete oveľa ľahšie, ale bude pre vás ďalšou  veľkou motiváciou, prečo to nevzdať.

6. Upravte si stravovací režim

Môžete cvičiť koľko chcete, pokiaľ však svojmu cieľu neprispôsobíte aj svoj jedálny lístok, bude vaša snaha márna. Pravidelnosť, pestrosť a trocha zdravého rozumu, to je všetko, čo potrebujete. Nahraďte sladké limonády  citrónovou vodu, presladené oblátky doma urobenými ovsenými. S jedlom si môžete užiť veľa zábavy, len sa toho nesmiete báť. Ak netušíte, ako by mal správny jedálny lístok vyzerať (a vedzte mi, že málo jesť je rovnaký problém ako sa napchávať), opäť sa obráťte na odborníka, najlepšie uznávaného, aby ste vedeli, že sa zveríte do správnych rúk.

7. Odmeňte sa

Výsledky by mali byť vašou odmenou. Neexistuje totiž nič lepšie, ako sa dívať v zrkadle na svoje telo, po ktorom ste túžili, alebo počuť lichôtky okolia na vašu adresu. Prečo si však nedožičiť radosť za dobre odvedenú prácu? Veď malý darček môže byť skvelou motiváciou. Rozdeľte si konečný cieľ na jednotlivé menšie ciele – napríklad na prvé zhodené kilo, alebo keď sa vám podarí celý týždeň dodržať pitný režim… je to len na vás. Odmeňte sa napríklad návštevou kaderníka alebo nejakou krásnou novou vecou na cvičenie (napríklad z novej fitness Tchibo kolekcie), ktorá vás bude vo vašej snahe ďalej motivovať. Čo si budeme hovoriť, aj pri potení vo fitku chceme byť krásne.

8. Vydržte

Budú dni, kedy sa vám nebude nič chcieť. Nebude sa vám dariť, vonku bude škaredo, chudnutie sa zastaví a vy budete mať chuť sa na všetko vykašľať a pustiť sa do tabuľky čokolády. Nenechajte sa však odradiť. Aj také dni sú potrebné, aby sme si vážili tie dobré. Spomeňte si, ako báječne sa cítite po cvičení a ako zle by ste sa cítili, keby ste tréning vynechali… čo je lepšie? Áno, vždy je lepšie ísť si zacvičiť. Nielenže po cvičení máte nenahraditeľný pocit, ale vaše starosti vám pripadajú menšie a vy ste zasa o kúsok bližšie k cieľu. Ak predsa len podľahnete leňošeniu a čokoláde, potom si to užite, nevyčítajte si to, ale nezopakujte to! Ďalší deň sa vráťte k vášmu režimu − jeden deň váš cieľ neohrozí. Nie sme stroje a každý občas šliapne mimo naplánovanej cesty. Dôležité však je sa na ňu vrátiť a pokračovať  v nej.

Článok vznikol v spolupráci s blogom Healthy lifestyle, ktorý vedie fitnes nadšenkyňa Veronika Wisiorková. Jej vášeň pre zdravý životný štýl sa začala tak, že si chcela trochu zlepšiť postavu a jedálny lístok. Dnes už cvičí viac ako dva roky a v novembri absolvovala svoju prvú súťaž v kategórii bikini fitnes.

Čítajte tiež

Vyměňte majonézu za tyto dipy
Vyměňte majonézu za tyto dipy3395
ďalšie články