Práve čítate

Cestovatelia radia, kam na dovolenku

3998
Zdieľať:

Všetci máme obľúbené miesta, kam sa pravidelne vraciame, aby sme si oddýchli od každodenného zhonu. Cestovanie však znamená aj objavovať nové miesta, poznávať nových ľudí a ich zvyklosti a zažívať nové zážitky.

27. 6. 2016 5 min. čítania Redakce
Cestovatelia radia, kam na dovolenku

Cestovatelia, ktorí precestovali celý svet, nám prezradili, aké miesta v Čechách sú ich najobľúbenejšie a kam sa radi vracajú. Vy sa tak môžete pri plánovaní voľných dní inšpirovať a vypraviť sa na miesta, kam by ste sa (možno) inak nepozreli.

Slávek Král – Slávek Král – travel blog

13199416_1002857563163388_299834365_o

Tiské steny

Nádherné pieskovcové skaly zasadené v krásnej prírode, ideálne na túry po okolí. Osobne som tam zažil štvordňový alkoholický večierok s kamarátmi. Vynikajúce!

Petr Novák – Naučme sa

krkonose

Krkonoše

V Čechách mám najradšej hory. Krkonoše sú mojou srdcovkou. S batohom na chrbte musím prechod nášho najvyššieho pohoria absolvovať aspoň raz do roka. Najradšej sa vydávam s kamarátmi z Malej Úpy cez Sněžku, Lúčnu chatu až k Špindlerovej chate. Keď čas dovolí, ďalší deň vyrážame pozdĺž prameňov Labe až do Harrachova na pomedzie Krkonôš a Jizerských hôr. Niekedy pridáme na zoznam aj tie a dôjdeme až do dedinky Josefův Důl. Ideálna je jar a jeseň, keď horské chodníky nekrižuje toľko turistov. Výhľad na panorámu hôr, a nielen smerom do Poľska, sa nikdy neopozerá.

Ladislav Bezděk a Kateřina Dvořáková – Big Trip

ceske svycarsko

České Švajčiarsko

Nemožno určiť iba jedno miesto: ČR je krásna celá. Je rozmanitá a hlavne je naša! Sme tu DOMA a to zaváži najviac. ;) K našim favoritom rozhodne patrí kraj, kde žijeme (keď práve nekrúžime okolo sveta), a to je České Švajčiarsko. K ďalším favoritom rozhodne patrí Plzeň, Praha, Brno… Ale aj celé južné Čechy, Krkonoše. ČR je jednoduchá celá krásna.

Adam Marčan – AdamMarčan.cz

5860871394_055b4e32ef_o

Beskydy

Nielen preto, že som sa tam narodil a prežil tam detstvo. Tamojšia príroda má svoje čaro, hĺbku a akési tajomstvo. Je tam veľký pokoj, málo turistov a krásna a čistá príroda − domorodci k nej majú zväčša pozitívny vzťah.

Jan Žďánský – zdana2.blogspot.cz

labak

Labské pieskovce

Musím sa priznať, že Českú republiku veľmi precestovanú nemám. Vždy som tvrdil, že na to mám čas a že po Čechách môžem cestovať s deťmi, až k tomu príde… Keďže som vyrastal v Českom raji, tak ma vždy ťahalo ku skalám. Preto keď som sa vlani vydal na bicykli do CHKO Labské pieskovce, okamžite som si celú oblasť zamiloval. A to hneď z niekoľkých dôvodov. Predovšetkým pre dostupnosť. Stačí vytiahnuť z vlaku v Děčíne bicykel a po pár kilometroch ste v skalnom kráľovstve.

Po druhé − pre rozmanitosť. „Labák“ nie je len skalné mesto plné veží, ktoré sa týčia do neba. Naopak, ide o rozľahlú plochu plnú lesov, skál a roklín. Prechádzka po masíve, ktorého steny padajú hlboko dolu do údolia Labe, je určite zážitok, ktorý stojí zato. Mne sa vryli Labské pieskovce do srdca asi najkrajším východom slnka, aký som v Čechách zažil. Pošťastilo sa to vlani na jeseň počas bivakovania neďaleko Čertovej vody.

Jolana Sedláčková – Po vlastnej ose

1. ČR - Pálava

Pálava

Výnimočná krajina na juhu Moravy, kam rada jazdím najmä na jarné výlety. Je to azda prvé miesto v ČR, kde sa po únavnej zime začína prebúdzať príroda a prichádza jar. Pavlovské vrchy obývali už lovci mamutov a v súčasnosti sú domovom pre celý rad vzácnych živočíchov a rastlín. Vďaka tomuto prírodnému bohatstvu sa Pavlovské vrchy stali súčasťou biosférickej rezervácie UNESCO.

Petra Voráčková – Restless Child

Šumava

Najradšej mám jednoznačne Šumavu. Nielenže je fakt pekná, ale spája sa mi so spomienkami na detstvo, výlety s rodinou a skautské tábory. Vôňa šumavského lesa, šum stromov, praskanie vetvičiek a božský pokoj. Už len z tých spomienok je mi akosi teplejšie pri srdci.

Marián Grofčík (junior) – Lada svetom

Babetta

Žermanická priehrada

V ČR je viac fajn miest, ale Žermanická priehrada sa mi spája s našimi cestovateľskými začiatkami a naštartovala našu chuť k podivným cestám. Pred pár rokmi sme sa vydali na cyklovýlety zo severu Slovenska a ja ako lenivec som išiel na polofunkčnej babete. K večeru sme to dotiahli až do Žermaníc, asi 120 kilometrov od domova. V tamojšom kempe sa práve konal zraz motorkárov, takže som sa s babetou cítil ako doma a nebál som sa zaradiť do klubu ľudí v koženkových bundách. Na záver dňa sme sa v ošumelej kempovej krčme strašne opili z lacnej vodky a jeden člen posádky zvracal na miestnom WC, ktoré je postavené vonku uprostred kempu a má prasknuté dvere. Druhý deň to moja babeta po 20 kilometroch vzdala a pred krčmou Šance sa jej roztrhol remeň. Náhradný som samozrejme nemal. Z pobytu v Žermaniciach sa nezachovala žiadna fotodokumentácia, preto pridávam fotku tej šialenej babety.

Matej Fabšík (Fabo) – Lada svetom

lysa hora

Lysá hora – 1323 m.n.m.

Vysoko univerzálne miesto, s ktorým sa mi spája mnoho vydarených akcií. Pretože je najvyšším kopcom v Beskydách, priťahuje ľudí, ktorí majú radi extrémy každého druhu, a to ma baví. Na Lysú netreba plán, jednoducho tam prídete jedným z mnohých spôsobov a vždy sa tam niečo deje.

Niekedy len zmoknutý pri pive počúvate historky nejakého chlapíka, čo sa práve vrátil z Himalájí a vyzerá, že ho vytiahli z koša na ostravskej hlavnej stanici, alebo sa prihlásite na nejaké bežecké preteky a keď odchádzate, stretnete dedka, ktorý tam chodí 600-krát do roka. Vždy keď odtiaľ odchádzam, hovorím si, že to naše cestovanie na žiguli nie je až také zlé, ako si myslíme.

Martin Stiller – Cyklocestovanie

Prašivá

Posledné roky a hlavne mesiace som si zamiloval beskydské pútnické miesto Prašivú, na ktorom sa nachádza drevený kostolík z roku 1640 a tiež štýlová horská chata Prašivá s rozhľadňou, obe patriace Klubu českých turistov, kde posledný rok prebieha ojedinelý projekt na záchranu tohto beskydského unikátu. Celá hora a jej okolie má magickú energiu a veľkú tradíciu, a tak vábi nielen pútnikov a turistov, ale aj cyklistov a bežkárov.

Kateřina Smolová – Hodvábna cesta

BESKYDY foto Kateřina Smolová

Beskydy

Českú republiku mám rada úplne celú. Vyrástla som v Ostrave a človek spravidla vždy tiahne k miestam, kde prežil detstvo. Preto nikdy nedám dopustiť na Beskydy, kde som snáď prvýkrát v živote spala pod širákom, začala jazdiť na horskom bicykli a strávila nespočítateľné množstvo víkendov opekaním špekáčikov na chatách všetkých svojich kamarátov. Práve v Beskydách sa aj najradšej pripravujem na väčšie hory.

Lukáš Kobza – Lukešove stránky

Jeseniky

Jeseníky

Najobľúbenejšie miesto v Česku sa mi ťažko hľadá, lebo Česko je celé krásne. Mám rád Orlické hory, z ktorých podhoria pochádzam, mám rád Jeseníky. Často cestujeme na Vysočinu, na kamarátovu chalupu na Samotín neďaleko Nového Mesta. Pokiaľ však naša krajina ukrýva skutočnú vzácnosť, ktorej môže svet len ťažko konkurovať, tak podľa mňa sú to pieskovcové skalné mestá, či už Adršpach, Český raj alebo Labské pieskovce a České Švajčiarsko. Tam som nedávno zavítal a už len pohľadu na majestátny kaňon Labe som sa nemohol nasýtiť.

Ak sa vám článok páčil, mohlo by vás tiež zaujímať