Práve čítate

6 jednoduchých cvikov v posteli pre ranných leňochov

2693  
Zdieľať: 

6 jednoduchých cvikov v posteli pre ranných leňochov

Keď ma budík vytrhne zo spánku, málokedy sa mi chce hneď vyskočiť z postele a cvičiť, aj keď ranná rozcvička je ten najlepší začiatok dňa. Preto som sa naučila spojiť príjemné s užitočným a cvičím ešte vo vyhriatych perinách. A funguje to.

17. 2. 2018 3 min. čítania Veronika Wisiorková
6 jednoduchých cvikov v posteli pre ranných leňochov

Začať deň rozcvičkou v posteli je úplne jednoduché a skutočne aj pre leňochov. Nič k tomu nepotrebujete, len dostatok priestoru v posteli a štipku pevnej vôle. Najlepšie je, že väčšinu cvikov môžete robiť kľudne aj so zatvorenými očami.

RRozcvička pre leňochov (ilustračné foto)

Spálňu sme na fotenie vybavili kolekciou Zelená poriadku.

Vyskúšajte zostavu na pár minút. Na konci článku si môžete cviky stiahnuť vo verzii na tlač..

1. Natiahnutie

Najskôr sa pretočte na chrbát. Natiahnite ruky nad hlavu a zároveň natiahnite nohy až ku koncom špičiek. S výdychom sa snažte vytiahnuť čo najviac do diaľky, akoby vás niekto ťahal na škripec. Opakujte s piatimi hlbokými nádychmi a výdychmi, zatiaľ čo budete mať stále zatvorené oči.

Ako sa ráno správne natiahnuť (ilustračný obrázok)

2. Klbko

S nádychom pritiahnite kolená k hrudníku a objímte ich oboma rukami. Výdych sa snažte smerovať do brucha. Snažte sa vnímať, ako sa vám rozťahujú pľúca, a nakoniec sa nádych rozleje po celom bruchu.

Zbalenie do klbka (ilustračný obrázok)

3. Prepnutie nohy

S výdychom držíte jednu nohu pevne pritlačenú k hrudníku, zatiaľ čo druhú nohu uvoľníte a prepnete ju až po špičku. Snažte sa ju udržať pár centimetrov nad posteľou aspoň päť sekúnd a potom uvoľnite a nohy vymeňte.

Opakujte trikrát pre každú nohu.

Prepnutie nohy (ilustračný obrázok)

4. Pretočenie

Pretočte sa na brucho, nohy prepnite. Dlane umiestnite na úroveň pŕs a s výdychom prepnite ruky v lakťoch. Zdvihnite trup, ako keby ste sa chceli pozrieť do stropu, zakloňte aj hlavu. Pretože ste na mäkkej podložke, dajte si pozor, aby ste nešli do krajnej pozície. Preťahujte sa iba tak, ako je vám to príjemné.

S nádychom sa vráťte späť do ľahu na brucho. Opakujte trikrát.

3 pretočenie na záver rozcvičky (ilustračný obrázok)

5. Zbalenie

S novým nádychom sa snažte dosadnúť na päty, zatiaľ čo hlavu necháte čelom opretú o podušku, ruky prepnuté a ramená tlačíte do postele.
V tejto polohe urobte päť hlbokých nádychov do brucha.

Klbko v kľaku (ilustračný obrázok)

6. Ukončenie v sede

S novým výdychom sa posaďte na kolená vzpriamene. V tejto fáze môžete otvoriť oči, pokiaľ ste tak ešte neurobili.
S výdychom pritiahnite hlavu k hrudníku, zatiaľ čo budete premýšľať nad tým, čo pekné vás v ten deň čaká. S nádychom uvoľnite hlavu a zatlačte dole ramená. Opakujte trikrát.

Ukončenie rozcvičky (ilustračný obrázok)

Teraz už viete, ako začať deň rozcvičkou v ešte teplých perinách. Rozcvička vás nielen fyzicky pripraví na nový deň, ale hlavne pomôže zobudiť vašu myseľ a naštartovať ju tak, aby vám bolo príjemne.
Tak nech sú vaše dni veselé.

Stiahnite si návod na cviky z tohto článku

Rannú rozcvičku si stiahnite, vytlačte a nechajte ležať napríklad pri posteli. :-)

Čítajte tiež

5-minútová prvá pomoc pre boľavý chrbát
5-minútová prvá pomoc pre boľavý chrbá…4641
Cvičením proti jesennému prechladnutiu
Cvičením proti jesennému prechladnutiu…2383
Spevnenie brucha pre dvoch
Spevnenie brucha pre dvoch3391
ďalšie články