Práve čítate

Cvičenie podľa YouTube alebo Ako zvoliť najvhodnejšie lekcie

3849  
Zdieľať: 

Cvičenie podľa YouTube alebo Ako zvoliť najvhodnejšie lekcie

Návaly v posilňovniach a fitnes centrách pomaly nahrádza rozmáhajúci sa trend domáceho cvičenia, ktorý má veľa nepopierateľných výhod, ale aj možných úskalí. V tomto článku vám ponúkame niekoľko základných rád a trikov, ktoré vám uľahčia neľahké začiatky a pomôžu vám nájsť cestu, ako sa zbaviť nadbytočných kíl a mať permanentne dobrú náladu.

26. 9. 2016 4 min. čítania Redakce
Cvičenie podľa YouTube alebo Ako zvoliť najvhodnejšie lekcie

Zdravá, vyvážená strava a pravidelný pohyb tvoria neoddeliteľnú súčasť dnešného životného štýlu. Cvičenie však okrem krásnej postavy a mladistvého vzhľadu prináša aj oveľa dôležitejšie faktory spokojného života ‒ zlepšuje kondíciu a celkový zdravotný stav a predovšetkým vďaka zvýšenej hladine endorfínu zabraňuje depresiám a znižuje riziko krátkodobých aj dlhodobých psychických porúch. V záplave trénerských príručiek, fitnes pomôcok a rôznych spôsobov cvičenia sa zvolenie správneho a vyhovujúceho cvičenia často stáva ťažko rozlúsknuteľným orieškom. Preto sa občas zbytočne drieme a súčasne si nevedomky vytvárame zlé pohybové návyky, ktoré môžu viac uškodiť než pomôcť.

Správne zacielenie a opakovanie

Či už ste úplné začiatočníčky, alebo chcete získať stratenú kondíciu či vyformovať konkrétne partie, vždy si musíte najprv ujasniť, čo chcete daným cvičením dosiahnuť. A nezabúdať, že podstatou úspechu je vytrvalosť. Pokúste sa postupovať krok za krokom a nesnažte sa zrýchliť proces príliš zložitými či prehnane náročnými cvikmi ‒ táto taktika sa môže veľmi rýchlo vypomstiť. Nielenže vám vtedy hrozí úplné vyčerpanie a svalová horúčka, ale nesprávnym vykonaním cviku si môžete poškodiť kĺby, bedrá alebo chrbticu a spôsobiť si tak nemalé zdravotné problémy.

Ďalším následkom nepravidelného cvičenia je známy jojo efekt ‒ v prípade dlhodobejšieho vynechania cvičenia nielenže prídete o nadobudnuté svaly, ale aj oveľa ľahšie priberiete a všetko sa vráti do starých koľají.

Ako si vybrať youtuberku

Pri zadaní hesla „workout“ do vyhľadávača na vás YouTube vychrlí nepreberné množstvo rôznych videí, od profesionálnych až po zábery z obývacej izby. V tejto chvíli sa už oplatí hľadať konkrétnu blogerku a potom si už len vybrať video či sériu, ktoré vám najviac vyhovujú. Vyššiu kvalitu zaručia známe a overené cvičiteľky, ktorých videá pôsobia profesionálnym dojmom. Sponzoring úroveň nezvýši, ak však ide o známe značky, znamená to, že podľa týchto videí cvičí veľké množstvo ľudí, takže značka určitým spôsobom ručí za cvičebný plán. Dbajte aj na rôznorodosť cvikov a pokúste sa skombinovať aspoň dva druhy cvičení (kardio a posilňovanie). Nielenže to príjemne spestrí cvičebný plán, ale zároveň aj urýchli proces chudnutia. Nasledujúci výber známych cvičiteliek vám pomôže pri hľadaní vyhovujúcej zostavy.

Joga s Adriene

Snímek obrazovky (20)

Pre milovníkov pomalých naťahovacích cvikov a meditácie je kanál Yoga with Adriene to pravé orechové. Cvičiteľka každý pohyb pred vykonaním dôkladne vysvetlí, nemusíte sa teda báť, že by ste si ako úplná začiatočníčka nevedela rady. Klasické lekcie a power jogu striedajú špecifické diely zamerané na konkrétne neduhy, ako je bolesť chrbta, depresia, bolesti hlavy či cviky pre náročnejších. Joga podporuje metabolizmus ‒ preto je najlepšie ju cvičiť ráno ešte pred raňajkami, celý deň sa potom budete cítiť pružná a nabitá pozitívnou energiou. Pre vyššiu účinnosť je vhodné jogu niekoľkokrát týždenne kombinovať s posilňovaním a kardio tréningom.

Prehrať znova

Kruhový tréning s Jillian Michaels

jillian
Zdroj: Jullianmichaels.com

Inovatívne cvičebné programy Jillian Michaels v minulých rokoch prelomili rebríčky obľúbenosti, čo Jillian otvorilo pomyselnú bránu do sveta YouTube. Jej lekcie trvajú iba 30 minút a prinášajú neuveriteľné výsledky. Preferuje kombináciu kardio tréningu (pri ktorom sa zvýši tep, vďaka čomu sú svaly pri posilňovaní schopné pracovať oveľa efektívnejšie) s kruhovým tréningom, pričom cviky strieda zhruba po pol minúte a neskôr ich opakuje, čím znižuje náročnosť a zároveň zvyšuje atraktivitu a účinnosť cvičenia. Na jej webových stránkach si môžete kúpiť celý program vrátane jedálnička a ďalších trikov, alebo ju môžete bezplatne sledovať na kanáli BeFit (súčasť YouTube).

Prehrať znova

Posilňovanie sBlogilates

Snímek obrazovky (19)

Cassey so svojím cvičebným kanálom Blogilates momentálne patrí k najsledovanejším blogerkám vo svojej branži, čomu napovedá aj jej vysoký štandard. Niekoľkominútové lekcie, v ktorých prevládajú modifikované prvky pilates, formujú zvolené partie, čo umožňuje vytvarovať postavu podľa vlastných predstáv. Najviac preferované sú zostavy na brušné a sedacie svaly, nájdete tu však vynikajúce cviky aj na spevnenie rúk, chrbta a ďalších partií. Cviky sú náročnejšie, o to skôr sa však dostavia prvé výsledky. Okrem kardio tréningov sa cvičí na podložke v ľahu alebo vo vzpore ležmo, cviky sú pomalé a pokojné, zato veľmi účinné. Nič však nie je zadarmo a aj tu je kľúčom k úspechu opakovanie a vytrvalosť, nenechajte sa preto odradiť počiatočnou náročnosťou.

Prehrať znova

Čítajte tiež

Sprievodca základnými druhmi jogy pre začiatočníkov
Sprievodca základnými druhmi jogy pre za…2605
Ako cvičiť v tehotenstve?
Ako cvičiť v tehotenstve?3011
Ako sa udržujú fit ľudia, ktorí väčšinu dňa varia?
Ako sa udržujú fit ľudia, ktorí väčšinu …3365
ďalšie články