Práve čítate

Hatha jogou k zdravšiemu životu (a napríklad aj k otehotneniu)

2186  
Zdieľať: 

Hatha jogou k zdravšiemu životu (a napríklad aj k otehotneniu)

Hoci jogíni v joge pôvodne hľadali cestu k lepšiemu prúdeniu energie a telom sa príliš nezaoberali, novodobá joga si dáva za cieľ rozvíjať svalovú silu, pomôcť pri bolestiach chrbta a prekonať vnútornú nervozitu. Z pôvodného cieľa jogy, ktorým bola cesta k nesmrteľnosti prostredníctvom meditácií, zostal v dnešnom cvičení dôraz na upokojenie mysle.

20. 10. 2016 3 min. čítania Redakce
Hatha jogou k zdravšiemu životu (a napríklad aj k otehotneniu)

Svetová zdravotnícka organizácia odporúča

Napriek tomu väčšina ľudí nechodí na kurzy jogy hľadať vnútorný pokoj, ale pomoc pri zdravotných problémoch. A v tom sa im kurzy rôznych druhov jogy snažia pomôcť. O zdravotných účinkoch jogy nepochybuje ani Svetová zdravotnícka organizácia, ktorá potvrdzuje pozitívne účinky jogy na vysoký krvný tlak a uvádza, že už 3 lekcie jogy týždenne majú na tlak rovnaký účinok ako užívanie liekov. Pokojné formy jogy pomáhajú aj ľuďom s boľavými kĺbmi, pretože už po šiestich týždňoch cvičenia sa začne obnovovať kĺbová chrupavka, ktorej joga veľmi prospieva.

Jogu však môžu cvičiť aj deti a tínedžeri, ktorých zatiaľ žiadne zdravotné problémy netrápia. Tínedžerom joga pomôže upokojiť a uvoľniť sa, detské kurzy sú zase naplnené hravými cvikmi, ktoré telo malé cvičenca jemne ponaťahajú.

IMG_8494

Hatha jogou k otehotneniu

Joga dokonca dokáže pomôcť aj tam, kde by ste to nečakali. Napríklad s otehotnením. Zatiaľ čo ženy, ktoré sa neúspešne pokúšajú o počatie, volia drastickejšie metódy liečby, cvičenie je rokmi overený spôsob, ktorý však vyžaduje čas. V zatuhnutom tele nemôže správne prúdiť energia, telá žien sú často stuhnuté a ich orgány nie sú dobre prekrvené.

Pred rokmi slávila úspech s cvičením pomáhajúcim otehotnieť rehabilitačná sestra Ľudmila Mojžíšová, vďaka ktorej otehotneli tisícky žien. Jej cvičenie obsahovalo rozcvičku a pravidelné jednoduché cvičenia. Lekcie jogy rozhýbali bedrá, uvoľnili chrbticu, posilnila panvové dno a po svalovom uvoľnení telo začalo správne fungovať a obnovilo sa aj prirodzené prekrvenie. K vytúženému výsledku sa odporúča cvičiť hatha jogu minimálne rok.

Niektoré ženy môžu rok považovať za dlhý čas a nie sú ochotné čakať. Napriek tomu by nemali podceňovať účinky hatha jogy na upokojenie mysle, ktoré pri neúspešných pokusoch o bábätko budú určite prínosom.

Preto, či už chcete otehotnieť alebo len prospieť svojmu zdraviu, pokojná hatha joga vám môže pomôcť.

Ako vyzerá lekcia hatha jogy?

Ak chcete niečo urobiť pre svoje telo, odporúča sa cvičiť 2 až 3x týždenne. Svaly majú krátku pamäť, preto cvičenie len raz týždenne je menej efektívne. Cvičiť samozrejme môžete aj samy doma, nemusíte dochádzať na kurz, pri joge sa však odporúča nechať si aspoň v začiatkoch poradiť od profesionálov. Ako hovorí Věra Vojtěchová z Domu jogy, „nejde o to, len cvičiť, ale cvičiť správne“. A ak nemáte čas, môžete cvičenie raz týždenne nahradiť dlhou prechádzkou.

IMG_8500

Pozícia „strecha alebo pes hlavou dole“

Touto pozíciou si natiahnete celú zadnú časť tela, uvoľníte chrbticu a prekrvíte hlavu.

IMG_8506

Pozícia „most“

Týmto cvikom posilníte svaly dolných končatín a svaly panvového dna.

IMG_8513

Pozícia „tanečník“

Pozícia „tanečník“ pomôže nadobudnúť rovnováhu a stabilitu a zvýši aj pružnosť chrbtice.

IMG_8494

Pozícia „kosáčik“

Potrebujete natiahnuť a posilniť dolné končatiny? Na lekciách hatha jogy zistíte ako.

Čítajte tiež

Ako cvičením formovať ruky
Ako cvičením formovať ruky3836
Ako si zostaviť vlastný tréningový plán
Ako si zostaviť vlastný tréningový plá…2875
Ako cvičiť v lete a  neusmažiť sa
Ako cvičiť v lete a  neusmažiť s3427
ďalšie články