Denisa si otvorila pivotéku ako pokus o zmenu svojej kariéry. Prácu v kancelárii s dvadsiatimi ďalšími ženami chcela vymeniť za niečo uvoľnenejšie, preto dala na radu kamaráta a otvorila si pivotéku, kde ju, ako očakávala, čakal prevažne mužský kolektív. V tej dobe poznala iba veľké pivovary, s menšími sa musela zoznámiť za pochodu. „Učila som sa počas práce. Teraz už mám vypitých veľa pív, už to nie sú desiatky, ale skôr tisícky,“ usmieva sa Bílková.
Hoci prvé pivo zo zvedavosti ochutnala, keď mala okolo desať rokov, tak prvý rok v pivotéke rozlišovala pivo iba podľa toho, či jej chutí alebo nechutí. Teraz má dobrý prehľad o pive, aj keď v súčasnosti existuje na trhu asi 160 druhov piva, ak rátame len české. „Čo štát, to kategória piva, v ktorej vyniká a v ktorej má najlepšie pivá. My sme dobrí v ležiakoch, Nemcom idú pšeničné a zadymené, Britom ťažké čierne a Američanom ipy.“
Pivo takmer pre každého
Ako každý podnik, aj Denisin má svojich štangmastov. Najviac ju tešia tí, ktorí pozorne ochutnávajú každé pivo a o zistenej chuti si napíšu do zápisníka poznámku, aby o tom mohli informovať druhých. Ďalšou kategóriou častých návštevníkov sú otcovia na prechádzke s kočíkmi i väčšími deťmi. Otecko sa zastaví pri bare a deti sa môžu zahrať v detskom kútiku, ktorý je pre nich pripravený, alebo na malej záhradke na dvore.
Denisu často navštevujú aj páry, pričom muž sa teší, že ochutná niečo nové, a jeho drahá polovička sa desí, lebo pivo nepije. Výber je však taký veľký, že Denisa dokáže poradiť takmer každému, aby od nej všetci odchádzali spokojní. V pive už možno nájsť všetky príchute, od maliny cez koriander až po chilli. Denisa však nesúhlasí, že ochutené pivá sú určené len pre ženy, naopak, aj mnohí mužskí zákazníci si ochutené pivá vychutnávajú. „To by ste sa divili, koľko chlapov a akých, napríklad dvojmetrových ako hora, sa rozhodne pre ochutené,“ prezrádza Denisa.
Všetko sa musí niekam posúvať
V pivnej brandži je Denisa už dobre zabehnutá, ale ako sama hovorí, všetko sa musí niekam posúvať. Preto sa v budúcom roku rozhodla nastúpiť na trojročný odbor, kde sa naučí všetko počnúc varením piva. „Chcela by som vedieť uvariť klasický dobrý ležiak, tie sú vraj veľmi ťažké.“
A čo je to hlavné, čo sa Denisa Bílková snaží svojim zákazníkom predať? „Pivo nie je len žltá voda, z ktorej sa ľudia opijú a potom sa motajú. Existuje toľko chutí piva, že verím, že aj 95 % ľudí, ktorí ho nepijú, by si našli tú svoju.“