Práve čítate

Nechudnite do plaviek, schudnite navždy

3027  
Zdieľať: 

Nechudnite do plaviek, schudnite navždy

Plagáty a reklamy nám predovšetkým pred prázdninami pripomínajú, že naše novoročné predsavzatie o dokonalom tele, ktoré ukážeme v lete v plavkách, sa nám tento rok (možno opäť) splniť nepodarí. Hoci už nejaký čas cvičíme, výsledky prichádzajú pomaly a pravidelný tréning je len nedosiahnuteľným cieľom v našom nabitom programe.

1. 6. 2016 6 min. čítania Redakce
Nechudnite do plaviek, schudnite navždy

Hádzať flintu do žita však netreba, pretože schudnúť ide. Svoje o tom vedia aj Veronika, Maruška a Monika, ktoré bojovali s rovnakým problémom a teraz sú zmenené na nepoznanie. O svoje príbehy o chudnutí i rady sa s nami podelili.

Veronika Wisiorková z Healthy Lifestyle

Už to bude päť rokov, čo som sa rozhodla, že môžem byť spokojná s tým, ako vyzerám. Nikdy som nebola obézna, to nie. Vždy som totiž mala blízko k pohybu a zdravej strave. Tancovala som súťažne v tanečnej skupine od svojich trinástich, ale pretože som nemala upravenú stravu, zostávala som trocha bacuľatým dievčaťom, hoci som toto označenie neznášala, povedala by som, že som bola „krv a mlieko“. Takých päť kíl dole a bola by som spokojná…

37286_1491922145891_4139339_n

Prvé krôčiky

Spomínam si, keď som sa rozhodla, že môžem vyzerať lepšie. Mala som za sebou pokusy s nezmyselnými diétami, ale tentoraz som na to chcela ísť inak. Začala som študovať knižky a články o zložení stravy. Začala som venovať pozornosť bielkovinám a zelenine v každom jedle a trocha som obmedzila sacharidy. K tanečným tréningom som pridala dovtedy nenávidený beh a než som sa spamätala, bola som asi o osem kíl ľahšia. Zmenu si všimlo aj okolie a ja som chcela svoje skúsenosti odovzdať ďalej, a tak som si založila blog, prostredníctvom ktorého dodnes odovzdávam skúsenosti, recepty a motiváciu ostatným fitness nadšencom.

Súčasnosť

Chcela som však viac, preto som tanečné tréningy vymenila za pravidelné návštevy fitness centra a na svojom tele som začala pracovať trochu inak. Ťažké činky, vhodne zosúladená strava pod dohľadom trénera, odhodlanie a radosť z toho všetkého ma nakoniec priviedli až na súťažné pódiá kategórie bikini fitness. Dievča „krv a mlieko“, čo si vždy myslelo, že sa svojich kíl a bucľatých stehien nikdy nezbaví, zrazu predvádzalo vypracované telo v plavkách.

IMG_6776

Dnes je fitness mojím životným štýlom. Niečím, čo ma napĺňa a baví, vďaka čomu môžem formovať svoje telo. Nie je totiž ťažké zhodiť pár kíl, ale robiť to s radosťou, užívať si skvelé pocity po tréningu a vychutnať si zdravé jedlo, to je trochu ťažšia cesta. Ale keď ju nájdete, telo aj myseľ vám to vráti a v zrkadle sa uvidíte s úsmevom na perách.

Monika Gavlovská z Fitness as a lifestyle

Moja úplne prvá premena začala už pred 6 rokmi. Nikdy by som neverila, čo všetko táto pôvodne malá zmena v budúcnosti spôsobí. Keby som sa vtedy na gymnáziu nezačala zaujímať o pohyb a zdravý životný štýl, určite by som nežila život, aký žijem teraz. Vtedy som bola ako skoro každá násťročná: nespokojná so svojou postavou. Počas krátkej doby som pribrala asi 8 kíl, čo bol naozaj veľký impulz k tomu, začať niečo so sebou robiť.

MGavlovská

Prvé krôčiky

Postupne som začala upravovať stravu, zaraďovala som do nej zdravé potraviny, pravidelne som cvičila a zaujímala sa o všetko, čo súvisí so zdravým životným štýlom. Kilá išli bez veľkej námahy rýchlo dolu. Stačilo obmedziť pečivo a sladkosti, zaradiť viac zeleniny, ovocia, kvalitných mliečnych výrobkov a orechov.

A pohyb? Prvých pár rokov som začínala na iba 15 − 30 minútach domáceho cvičenia zhruba 5x týždenne. Aj to však stačilo na spevnenie postavy a zhodenie nadbytočných kíl. Teraz už cvičím podstatne viac. To však predovšetkým preto, že cvičenie a fitness sa stalo aj mojou prácou, vďaka ktorej som sa dostala aj k ďalším oblastiam, napríklad k vzpieraniu, ktorému sa venujem súťažne.

Súčasnosť

Od chudnutia na strednej ubehlo už veľa rokov. Hmotnosť si držím, plus mínus 2 kilá. Tuky však išli dolu ďalej a vďaka silovému cvičeniu mi vzrástla svalová hmota. Okrem toho som sa naučila jesť zdravo, čo mi zostalo doteraz, a aj preto pre mňa nie je vôbec ťažké si zhodené kilá udržať. Navyše nemusím byť voči sebe stopercentne striktná. Je to o vyváženosti. Aspoň z 80 % jesť zdravo a občas, to je tých 20 %,si dopriať nejakú tú dobrotu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nebojte sa zmeniť svoj životný štýl. Nie je to vôbec ťažké. A možno vám to otvorí dvere do úplne iného života, než by ste čakali − ja som sa vďaka môjmu prvotnému rozhodnutiu dostala k práci osobnej trénerky, výživovej poradkyne, začala som písať blog, spoznala som veľa skvelých ľudí a predovšetkým môjho skvelého priateľa. Nie sú to len zhodené kilá, je to oveľa, oveľa viac.

Maruška z Rutina.cz

Výkyvy váhy mi začaly v 18 letech po odcestování do ciziny, kdy stres, možnost dovolit si koupit kdejaký pamlsek a neřešení jídelníčku udělalo své. Vždy jsem se pak na čas kousla a nárazovým běháním a úpravou jídelníčku jsem shodila. Jakmile mne však přestalo bavit běhat, přestalo mne bavit se i zdravěji stravovat. Takto jsem s výkyvy váhy bojovala až do mých 31 let, kdy jsem po svém druhém porodu dosáhla vrcholu největšího – 72 kg při 165 cm a absolutně nulové kondice.

Rutina rok2010leto

Prvé krôčiky

Môj hmotnostný rekord bol impulzom, od ktorého som sa rozhodla raz navždy odraziť. Možno aj moje dve deti mi pomohli v hlave si usporiadať priority, aby som svoju cestu za zdravým životným štýlom vzala vážne. Nechcela som zhodiť nárazovo a behať, kým ma to zase neprestane baviť. S deťmi bolo času málo a financií nebolo nazvyš, a tak som začala cvičiť krátke intenzívne zostavy, ktoré nevyžadovali ani pomôcky, ani príliš času, stačilo len intenzívne pár minút cvičiť. Vďaka tomu sa pohyb stal pravidelnou súčasťou môjho dňa, cvičenie ma začalo baviť a za niekoľko týždňov sa cvičenie pre mňa stalo zvykom. Po čase som si začala tvoriť vlastné zostavy podľa toho, koľko času som mala a čo som chcela posilňovať − niekedy ma boleli nohy a tak som cvičila s rukami, inokedy zasa naopak.

Zmena na seba nenechala dlho čakať a do dvoch rokov som mala figúru, akú som nemala ani pred deťmi. Možno sa to niekomu zdá ako dlhý čas, ale za 2 mesiace by som svoje nafúknuté telo nepretvorila zdravým spôsobom. Ani jedálniček som nebola schopná a ochotná prekopať zo dňa na deň. Zmeny boli postupné, preto neboli ani také náročné − pomaly a iste sa stávali súčasťou môjho života. Ako som sa k svojmu telu správala, sa rovnakým tempom odrážalo aj navonok. Naučila som sa lepšie jesť, vytvárať si vlastný cvičebný plán, aby bol pre mňa čo najúčinnejší, preto som nemusela tráviť hodiny niekde vo fitku alebo stereotypným behaním.

Súčasnosť

Neviem, či by som bez detí natoľko prehodnotila svoj životný štýl. Každopádne som rada, že ich mám a že mi kompletne zmenili život − dnes som matka, športovkyňa a výživová poradkyňa, mám fitness web a pomáham ľuďom zhodiť prebytočné kilá. V tejto oblasti sa ďalej vzdelávam a baví ma to. Vlastne som rada, že pred 6 rokmi som zo svojho zovňajšku bola taká nešťastná a mala komplexy, inak by som dnes nebola tam, kde som, a nepísala tieto riadky o svojej premene.

Rutina tchibo3velikostproweb

Čítajte tiež

Naučte sa behať s profesionálmi
Naučte sa behať s profesionálmi4953
Posilňovňa v prírode ako ideálne miesto pre workout
Posilňovňa v prírode ako ideálne miesto …2749
Ako sa udržujú fit ľudia, ktorí väčšinu dňa varia?
Ako sa udržujú fit ľudia, ktorí väčšinu …3366
ďalšie články