Práve čítate

8 spôsobov, ako bojovať proti teplu v spálni aj bez klimatizácie

4994  
Zdieľať: 

8 spôsobov, ako bojovať proti teplu v spálni aj bez klimatizácie

Aj keď leto milujem, každú horúcu noc tvrdím opak. Ak mi totiž niekde nie je dobre, potom je to moja spálňa, ktorou by ste mohli vykúriť ďalšie dva byty podo mnou.

1. 6. 2018 4 min. čítania Michaela Pechanová
8 spôsobov, ako bojovať proti teplu v spálni aj bez klimatizácie

Vlani som sa rozhodla, že už sa konečne normálne vyspím a začala som pátrať po možnostiach, ako sa trochu ochladiť. Tak ako na všetko, aj na horko v spálni som našla nespočetne veľa rád, ale len máloktoré mali vážne zmysel. To, čo mi na prvý pohľad prišlo ako najrozumnejšie, som postupne vyskúšala.

Aj keď ideálnych 18 stupňov len ťažko dosiahnem bez klimatizácie, za týchto 7+1 tipov dám ruku do ohňa (alebo kľudne len do mojej spálne :-)), že fungujú dobre.

1. Zahoďte perinu

Aj keď existujú sezónne chladivé prikrývky, najlepšie sa mi vždy osvedčilo perinu jednoducho na leto upratať do skrine. Spím pod samotnou obliečkou, niekto zase vraj pod bavlnenou bielou plachtou.

2. Zatvorte okná

Vetrať je samozrejme dôležité, ale počas leta si dovnútra akurát pustíte horúci vzduch, ktorý sa skoro „nehýbe“. Vetrať som začala až po zotmení alebo počas dažďa (keby som mala strešné okná, tak po) a to rýchlym prievanom. Na noc potom okno môže zostať otvorené.

Výborne sa mi osvedčili aj tmavé závesy, ktoré nedovolia slnečným lúčom spálňu počas dňa tak prehriať.

3. Vymeňte pyžamo

Niekomu robí dobre spať v Evinom rúchu, niekto zase ocení, že má na tele niečo, čo môže v noci sať pot. V tomto som žiadnu zmenu robiť nemusela: už roky sa v lete nespolieham na iné materiály, ako je ľahká bavlna alebo ľan.

Rovnako to platí pre obliečky. Môžem odporučiť 100 % bavlnu alebo ešte lepšie ľan. Ten totiž pohlcuje vlhkosť a pritom stále zostáva na dotyk suchý. A o pocit tu ide predovšetkým, však.

Tip: vyberte si nové pyžamo

V e-shope Tchibo nájdete novú kolekciu nočnej a spodnej bielizne. Vyberať môžete do 3. septembra alebo do vypredania zásob.

4. Zaľadujte sa

Aj keď v pití je ľad v lete trochu kontraproduktívny (telo sa po ňom snaží zahriať), oplatí sa mať ho v mrazáku kvôli inému triku. Pustite vetrák a pred neho dajte nádobku s kúskom ľadu. Ako sa bude pomaly roztápať, vetrák vám bude do miestnosti púšťať vlhkú ľadovú hmlu.

Toto sa mi osvedčilo natoľko, že som si nakoniec kúpila ventilátor s časovačom, ktorý sa vypne sám, a tak nespím vo vánku celú noc.

5. Jedzte striedmo

Tento bod je pre mňa jeden z najzásadnejších. Keď večer zjete polovicu kačky, vaše telo bude mať čo robiť, aby ju spracovalo. Vydá teda nejakú energiu a vy sa zase budete potiť.

Ľahšie jedlo, nepresladené pitie a ideálne nula alkoholu vášmu telu urobí v horúčavách dobre a odmení sa vám jednoduchším usínaním.

6. Osprchujte sa

Pokiaľ je vám horúco už večer, na nič nečakajte a dajte si pár minút príjemne studenej sprchy. Telo sa celkovo ochladí a na rozdiel od vypitia ľadového čaju vám ten pocit chvíľu vydrží.

Rovnaký trik mimochodom robím aj počas dňa. Nie vždy mám možnosť sa schladiť celá, ale pomôže aj schladiť pulzné body – predlaktie, krk alebo napríklad podkolenné jamky.

7. Netúľte sa

Všetci vieme, že živočíšne teplo dokáže jedného pekne zahriať. Lenže to samozrejme za horúcej noci vôbec nechcete. Keď budete usínať, skúste byť jednoducho „sami za seba“ – privinutím k partnerovi, deťom alebo napríklad k domácemu maznáčikovi sa vzájomne akurát budete viac zohrievať.

Prečítajte si tiež: 12 spánkových polôh – čo prezradia o vašom vzťahu?

Bonusová rada: Spite ako Egypťan

Toto je rada, ktorú nájdete v každom článku o tom, ako sa v noci ochladiť. Zoberte si plachtu alebo uterák, namočte ich v studenej vode, poctivo vyžmýkajte a dajte ich pod seba. Ochladzovať vás bude niekoľko hodín, pokiaľ postupne nezačne usychať.

Za mňa je toto jediná vec zo zoznamu, ktorú som vyskúšala a znovu robiť nebudem. Jednak je mi nepríjemne spať na mokrom a po druhé by som medzi uterák a matrac musela dávať igelit. Predsa len keď toto Egypťania vymýšľali, nemali tie vymoženosti, ktoré máme dnes. :-)

Čo mi ale prišlo dobré je obaliť si ľadovým uterákom zápästia a členky a zaspať takto. Škody na posteli boli oveľa menšie a ako ochladenie to naozaj funguje.

Čítajte tiež

ďalšie články